Again... Change of plans?

24 november 2013 - El Bolsón, Argentinië

Again... Change of plans?

Het is zaterdagochtend 10 uur. Ik zit in de bus onderweg naar Bariloche. De natuur is wederom prachtig. Ik geniet. Ik lees in mijn boeken over Bariloche om te bedenken wat ik daar wil gaan doen. Mijn oorspronkelijke plan was om een auto te huren en een gedeelte van de 7 meren route te gaan rijden, of om bij goed weer een fiets te huren en per fiets de omgeving te verkennen.
Mij oog valt op een stuk tekst over El Bolsón, 2,5 uur rijden ten zuiden van Bariloche. Dit is een minder toeristisch dorpje van waaruit je prachtige hikes kan maken. Nog interessanter is dat het een soort oud hippie dorpje is; naast boeddhistische tempels vind je er allerlei beoefenaars van alternatieve spirituele richtingen. Er is volop biologische tuinbouw en het is een ware tempel voor vegetariërs. De hemel op aarde?
Ik zie op de kaart dat de bus waarschijnlijk door dit dorp rijdt voordat hij in Bariloche arriveert. Ik loop naar de buschauffeur. Met wat handen en voetenwerk en mijn gebrekkige Spaanse taalkennis begrijp ik dat de bus hier normaliter niet stopt maar dat de chauffeur graag een uitzondering voor mij maakt. Zal ik de sprong wagen? Ik heb maximaal 2 dagen voordat ik weer verder moet. In Bariloche weet ik zeker dat ik leuke en mooie dingen kan zien en meemaken... Maar El Bolsón trekt me veel meer aan, al kan ik achteraf misschien spijt krijgen als blijkt dat hiken of andere tochten niet mogelijk zijn op korte termijn. En ik heb geen tijd te verliezen. Maar toch... Een hippie dorpje? Misschien moet ik het toch maar doen...

Het is nu zaterdagavond 22.45 uur. Ik ben om 19.00 uur de bus uitgestapt in El Bolsón en ik heb er nu al geen spijt van. Wat een schattig dorpje, met veel flower power, interessante mensen en leuke winkeltjes. En eindelijk weer heel veel vers fruit, groenten, glutenvrije schappen in de supermarkt, vis...
Morgen ga ik een hike doen van 2 dagen door de natuur hier, zondag en maandag dus. Ik heb een goede wandelroute met wat interessante klimmen gevonden en ik kan verblijven in een refugio (berghut) waar ik ook een avondmaaltijd kan nuttigen. Hierdoor hoef ik alleen een slaapzak mee te nemen en wat eten voor ontbijt en lunch, dus alles past met wat geprop in een kleine rugzak. Ik ben dus druk doende geweest vanavond met het uitzoeken van de wandelroute, huren van een slaapzak en boodschappen doen. Morgen is alles immers dicht. Ook heb ik een hostel gevonden waar ik vannacht kan verblijven, mijn spullen kan opbergen en kan verblijven als ik terug kom van de hike. Deze hike ga ik alleen lopen en ik kijk er enorm naar uit om alleen in de natuur te zijn. Het is prachtig hier, het lijkt op de Alpen. Om het natuurpark in te mogen moet je je registreren en ook weer afmelden wanneer je veilig terug bent. Er wordt dus goed in de gaten gehouden of iedereen ook weer veilig terug keert. Dat is wel een prettig idee.

Nader bericht volgt dus wanneer ik weer terug ben van dit avontuurtje. Dinsdag zal ik naar  Bariloche gaan en daar waarschijnlijk 's avonds de bus naar Mendoza pakken.  We zullen zien of deze last minute change of plans goed uit heeft gepakt. Ik heb er zin in!

1. Ine:
    24 november 2013
    Een tempel voor vegetariërs, prachtige natuur, dat klinkt inderdaad als de hemel op aarde voor mij! Wat fijn voor je Janneke! En dan heb je ook nog een geweldige soundtrack in je hoofd tijdens het reizen. Dat vergeet je nooit meer, als je zo'n liedje hoort in de toekomst schieten de beelden van deze reis weer door je hoofd.

Liefs Ine
  2. Ine:
    24 november 2013
    Ps:valt me wel erg van je tegen daar je geen beschonken foto's van knappe Amerikanen plaatst... Zo kan ik je toch niet geloven? ?
  3. Ad en Anita:
    24 november 2013
    Hoi Janneke, er is werkelijk een nieuwe wereld voor je open gegaan en het is je van harte gegund. Ga zo door de komende week, groeten van ons allen.
  4. Berty:
    24 november 2013
    Hey Janneke, volgens mij een goede keus die je gemaakt hebt want het voelt goed toch? Blijf met volle teugen genieten zoals je nu al steeds doet en vergeet vooral niet om er weer een prachtig over te schrijven.
    Groetjes Berty
  5. Anniek:
    He meid!

Super!.... take it as it comes (the Doors)
    Ik lees het enthousiasme in je verhalen maar mis het om het in het echt van je te horen. Ook goed om te horen dat je al aan de kou aan het wennen bent want ze voorspellem hier een horror winter (stelletje optimiste...).
    Hoe dan ook zal allemaal verbleken bij jou ervaring. Voeg er aankomende nog maar paar meer toe aan je rug zakje en geniet!!!

Dikke kus anniek
  6. Lisette:
    25 november 2013
    Hey meis,

Wat is het toch fijn dat je zo geniet.
    Ik ben zo verschrikkelijk benieuwd om alle details te horen en de foto's te zien.
    This is life, as good as it gets!!!
    Tot snel na jouw avontuur in het nationaal park.
    Pas op voor de boze bruine beren :) ( zijn die er trouwens wel?)

Liefs, Lisette